سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به من فرمان داد که نوشتن یهود را یاد بگیرم . [زیدبن ثابت]

اخبار روز دنیای بازیهای رایانه ای و فوتبال
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: محمد دوشنبه 86 بهمن 22   ساعت 6:48 عصر

با کشف روش سریعتری برای ساخت تصاویر سه بعدی می توان از این روش برای انجام اعمال جراحی پیشرفته استفاده کرد.

به گزارش بخش خبر شبکه فناوری اطلاعات ایران از بی بی سی،به گزارش مجله نیچر محققان موفق به ساخت پلیمر جدیدی شده اند که در عرض چند دقیقه قادر به تولید هولوگرام ها یا تصاویر سه بعدی است.
وضوح این تصاویر همانند تصاویر پخش شده از تلویزیون هاست از این پلیمر می توان در صفحه نمایش های بزرگ نیز استفاده کرد وبه کاربردهای بیشتری از تصاویر سه بعدی دست یافت.
مشکلات مربوط به ساخت هولوگرام قبلا استفاده از آنها را در رشته های بسیار پیشرفته محدود کرده بود.اما با تولید پلیمر تجزیه کننده تصویر که توسط ساواس تی و همکارانش در دانشگاه توسان آریزونا تولید شده است موانع تولید این تصاویر از بین می رود.
هولوگراف ها یا تصاویر سه بعدی با ترکیب نورلیزری منعکس شده و یک پرتوی لیزر ثانویه بوجود می آید که معمولا یک فرایند طولانی مدت،پیچیده و دشوار است.

به گفته تی می توان در عرض چند دقیقه تصاویر را روی این پلیمر بسیار نازک نوشت و سریعا نیز آن را پاک کرد و تصویر دیگری را روی آن نوشت.
مواد این پلیمر به گونه ای است که در مقابل صدها چرخه نوشتن و پاک کردن مقاوم است.
توانایی تازه شدن تصاویر در هولوگرافها به این معنی است که که پزشکان می توانند از آن به عنوان یک راهنما در طول عمل جراحی استفاده کنند یا به عنوان یک راه بهتر برای مطالعه تعاملات مولکولی در داروهای جدید در طول شبیه سازی از آن استفاده کنند.

نظرات شما ()

نویسنده: محمد دوشنبه 86 بهمن 22   ساعت 6:46 عصر

با وجودیکه هنوز بیش از نیمسال از ورود iPhone به بازار نمی گذرد ولی این تلفن در سه ماهه سوم سال 2007 بیشتر از تلفن های ویندوز موبایل در آمریکا به فروش رسیده است.

به گزارش بخش خبر شبکه فناوری اطلاعات ایران از نیویورک تایمز، تحقیقات نشان می دهد که در سه ماهه سوم سال 2007 iPhone 28 درصد از فروش بازار را به خود اختصاص داده است. Research in motion با41 درصد بیشترین سهم را در بازار فروش داشته است و تلفن های ویندوز موبایل با 21 درصد سهم فروش در سه ماهه سوم در رده سوم و بعد از اپل قرار می گیرد.
اما از لحاظ جهانی این رده بندی کمی متفاوت است. شرکت نوکیا که معمولا بر بازارهای جهانی تسلط دارد در سه ماهه سوم 52.9 درصد از تلفن های هوشمند خود را در سراسر دنیا به فروش رسانده است. شرکت RIM نیز سهم فروش خود را از 11.4 درصد به بیش از 12.1 درصد در طی همین دوره در سال 2006 رسانده است. اپل با وجود محدود بودنش در سراسر جهان با دارا بودن 6.5 درصد از سهم بازار مکان سوم را به خود اختصاص داده است.


نظرات شما ()

نویسنده: محمد سه شنبه 86 بهمن 16   ساعت 9:31 عصر

ایران روز دوشنبه به منظور افتتاح مرکز فضایی خود موشکی را به فضا پرتاب کرد.حرکتی که فورا توسط امریکا محکوم شد.

به گزارش بخش خبر شبکه فناوری اطلاعات ایران ازگوگل،این موشک که با هدف انجام تحقیقات ساخته شده است از یک مرکز فضایی جدید در یکی از بیابان های استان سمنان به فضا پرتاب شد.این موشک که کاوشگر 1 نام دارد به منظور اماده سازی اولین ماهواره ساخت ایران به نام امید به فضا پرتاب شد.
امریکا از این حرکت ایران انتقاد کرد و گفت:"این حرکت یک پیشرفت دردسرساز است وفناوری ها و توانایی های مورد نیاز برای راه اندازی یک وسیله فضایی همانند فناوری ها و توانایی های به کاررفته برای موشک بالستیک با برد بالا می باشد.»
رئیس جمهور ایران نیز خاطرنشان کرد:«ما باید حضور فعالی در فضا داشته باشیم. ما امروز شاهدیم که ایران اولین گام خود را در فضا به محکمی، با دقت و هوشیاری برداشته است.»
ایران به منظور کنترل بلایای طبیعی و توسعه ارتباطات از راه دور و نیز به منظور اهداف امنیتی این ماهواره را به فضا فرستاده است.
مصطفی نجار، وزیر دفاع گفت که اولین ماهواره ساخت ایران با نام امید تیرماه سال اینده درمدار زمین قرارخواهد گرفت.

 


نظرات شما ()

نویسنده: محمد سه شنبه 86 بهمن 16   ساعت 9:30 عصر

مقامات رسمی شرکت مایکروسافت اظهار کردند که سرویس پک1 ویندوز ویستا طراحی شده است اما کاربران نمی توانند تا اواسط ماه مارس این سرویس را دانلود کنند.

به گزارش بخش خبر شبکه فناوری اطلاعات ایران به نقل ازگوگل، مایکروسافت هنگام تست کردن سرویس پک 1 ویستا فهمید که بعضی از درایورها در سیستم های دارای این نرم افزار با مشکل مواجه شده اند. گرچه می توان این مشکل را با نصب یا پاک کردن دوباره درایورها ازبین برد اما مایکروسافت معتقد است این کار برای اغلب کاربران بسیار پیچیده است در نتیجه مایکروسافت ماه آینده را به حل این مشکل می پردازد.
مایکروسافت قصد دارد این نرم افزار را به 15 زبان از جمله به زبان های انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی و آلمانی عرضه کند.
این شرکت در ماه آوریل به صورت خودکار سرویس پک ویندوز ویستا را برای کاربرانیکه این سرویس را انتخاب کرده اند به روز می کند و سایر نسخه های این نرم افزار به زبان های دیگر را نیز منتشر می کند

نظرات شما ()

نویسنده: محمد سه شنبه 86 بهمن 16   ساعت 9:28 عصر

شرکت مایکروسافت قصد دارد موتور جستجوی یاهو را به قیمت 44.6 میلیون دلار خریداری کند.

به گزارش بخش خبر شبکه فناوری اطلاعات ایران از بی بی سی،این پیشنهاد 62 درصد بالاتر از قیمت سهام یاهو در روز پنجشنبه است.
شرکت یاهو این هفته از کاهش درامدهای خود خبر داد و گفت که برای احیای این شرکت به 300 میایون دلار نیاز دارد.یاهو در سال های اخیر در تلاش برای رقابت با گوگل است.گوگل رقیب مایکروسافت نیز محسوب میشود.
کوین جانسون از شرکت یاهو گفت که ترکیب این دو شرکت فرصتی برای رقابت بهتر با گوگل است.
یاهو نیز این خبر را تایید کرد و گفت هیات رئیسه این شرکت در حال بررسی این پیشنهاد هستند
.

 


نظرات شما ()

نویسنده: محمد شنبه 86 بهمن 13   ساعت 7:52 عصر

شرکت "لناوو" فناوری جدیدی را به لپ‌تاپهای تولیدی خود افزوده که با استفاده از آن کاربران می‌توانند با فشردن تنها یک تکمه، تمامی اطلاعات موجود در هارد دیسک رایانه را رمزنگاری کنند.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، لپ‌تاپ‌های جدید مدل "ثینک‌پد"(? (ThinkPad?شرکت "لناوو" با استفاده از نرم‌افزاری به نام "سیف‌گارد ایزی" ساخت شرکت "اوتیماکو"، تمامی اطلاعات موجود در هارد دیسک رایانه را رمزنگاری می‌کنند به طوری که این اطلاعات تنها برای صاحب اصلی رایانه قابل استفاده خواهد بود و حتی در صورت ربوده شدن لپ‌تاپ، سارق نمی‌تواند به اطلاعات موجود در هارد دیسک رایانه دست یابد.
شرکت "لناوو" درحالی اقدام به ارائه لپ‌تاپهای ایمن کرده است که روز به روز آمار لپ‌تاپهای سرقت شده در جهان افزایش یافته و نگرانی کاربران از احتمال انتشار اطلاعات شخصی موجود در هارد دیسک این رایانه‌ها افزایش می‌یابد.
"کلین اندرسون" یکی از مدیران شرکت "لناوو" اعلام کرد کاربران لپ‌تاپ‌ها خواهان امنیت بالاتر در کنار استفاده آسان هستند که این فناوری حفاظت از اطلاعات کاربران به روشی بسیار ساده را ممکن می‌کند.
شرکت چینی "لناوو" هم‌اکنون پس از شرکتهای "دل" و "اچ‌پی"، سومین سازنده بزرگ لپ‌تاپ و رایانه‌های شخصی در جهان محسوب می‌شود.

نظرات شما ()

نویسنده: محمد شنبه 86 بهمن 13   ساعت 7:49 عصر

کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده (ITC ) رسیدگی ادعای مطرح شده از سوی Trend Micro مبنی بر کپی غیر قانونی از پاتنت آنتی ویروس آن توسط رقبا ، را در دستور کار خود قرار داد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از ITworld.com ، در 21 نوامبر 2007 شکایتی از طرف Trend Micro علیه شبکه های Barracuda در کمپل،کالیفرنیا و Panda software international اسپانیا و کالیفرنیا مطرح گردید.
Trend Micro در این شکایت سه کمپانی فوق را به تخطی از قوانین پاتنت متهم نموده است.این کمپانی در دعوی خود پاتنت آنتی ویروس را بسیار متفاوت از انواع قدیمی ذکر کرده است.
رای نهایی ITC بعد از طی مهلتی 45 روزه برای تحقیق بیشتر اعلام خواهد شد
.

نظرات شما ()

نویسنده: محمد شنبه 86 بهمن 13   ساعت 7:47 عصر

محققان هوش مصنوعی پیش‌بینی می‌کنند که به زودی انسان‌ها می‌توانند با روبات‌ها ازدواج کنند.
دیویدلوی (David Levy)، محقق هوش مصنوعی دانشگاه ماستریخت هلند می‌گوید: پیش‌بینی می‌کنم تا سال 2050، ایالت ماساچوست اولین ایالتی خواهد بود که قانون مشروعیت ازدواج انسان با روبات را تصویب می‌کند. لوی اخیرا تز دکترای خود درباره روابط بین انسان و روبات را تکمیل کرده که در آن، به مزایا و امتیازات ازدواج با روبات‌ها پرداخته است.
از گالاتی تا الیزا
ایده روابط عاشقانه میان انسان و ساخته‌های مکانیکی‌اش به گذشته‌های دور بر می‌گردد. براساس یکی از افسانه‌های یونان باستان، پیگمالیون (Pygmalion) یک پیکرتراش است که عاشق یکی از مجسمه‌های خود می‌شود و نام آن را گالاتی (Galatea) می‌گذارد. در نهایت ونوس به گالاتی روح انسانی هدیه می‌کند و گالاتی نیز به یک انسان مبدل می‌شود.
این ایده حتی در دنیای مدرن امروزی وجود دارد. نه تنها اندیشه‌های تخیلی این ایده را در ذهن پرورانده‌اند؛ بلکه 40 سال پیش دانشمندان با مشاهده آثار عینی به این نکته جلب شده‌اند؛ وقتی متوجه شدند که دانش‌آموزان به الیزا (ELIZA)، یک روبات هوشمند، دل باخته‌اند این روبات از آنها درس می‌پرسیده و نقش یک روان درمانگر را در مدرسه ایفا می‌کرده است.
لوی می‌گوید: این تمایل در انسان‌هاست که باعث می‌شود روبات‌ها بیش از پیش به ظواهر انسان‌ها نزدیک‌تر شده و بیش‌تر با انسان تعامل برقرار کنند. وی می‌افزاید: در اوایل پیدایش روبات‌ها که فقط در امر ساختن اتومبیل به انسان‌ها کمک می‌کردند، چنین تمایلی وجود نداشت.
بعد از آن روبات‌ها وارد ادارات شدند، به این بهانه که نامه ارسال کنند یا به تماشاگران، نقاط مختلف موزه را نشان دهند یا در خانه‌ها به تمیزکردن و رفت و روب بپردازند. هم‌اکنون نیز روبات‌هایی ساخته‌ شده‌اند که شبیه حیوانات اهلی و خانگی هستند و از این نوع می‌توان به روبات سگ Aibo محصول سونی، Tickle Me Elmos و تاماگوچی اشاره کرد.
لوی در تز خود تحت عنوان "روابط عمومی با شریکان هوشمند" می‌گوید: روبات‌ها در آینده از نظر ظواهر بسیار شبیه انسان خواهند شد، ضمن اینکه نوع عملکرد و شخصیت‌شان نیز به قدری به انسان‌ها نزدیک می‌شود که بسیاری از انسان‌ها شیفته آنان می‌شوند و حتی با آنها ازدواج می‌کنند.
وی معتقد است که این نظریه کمی غیرمعمول به نظر می‌رسد ولی عاشق‌شدن و ازدواج کردن با روبات‌ها در آینده یک امر اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. لوی استدلال می‌کند که روانشناسان می‌توانند عوامل و دلایل اساسی که چگونه انسان‌ها عاشق می‌شوند را بیابند و تقریبا همه این عوامل می‌توانند باعث ایجاد یک رابطه عاشقانه میان انسان و روبات شوند. یکی از دلایلی که باعث می‌شود انسان‌ها به یکدیگر دل ببندند، شباهت‌های شخصیتی و دانش آنهاست که به عقیده دانشمندان تمامی اینها قابل برنامه‌ریزی است. دلیل دیگر این است که انسان‌ها فکر می‌کنند طرف مقابل دوستشان دارد و این نیز قابل برنامه‌ریزی برای روبات‌ها هست.
در واقع با طراحی نرم‌افزارهای پیشرفته‌تر و نزدیک‌شدن روابط میان انسان و روبات زمینه برای ازدواج این دو فراهم می‌آید.
لوی می‌گوید: زمانی که دو طرف تمایل به ازدواج داشته باشند، این امر مشروعیت پیدا خواهد کرد.
لوی می‌افزاید:‌اینکه چه زمانی این اتفاق رخ بدهد، مشخص نیست اما بالاخره این اتفاق خواهد افتاد.
ماساچوست، میعادگاه اول
لوی پیش‌بینی می‌کند که ماساچوست اولین جایی خواهد بود که به ازدواج انسان و روبات مشروعیت خواهید بخشید، زیرا مقامات این ایالت لیبرال‌تر از سایر ایالت‌های آمریکا و یا دولت‌های دیگر هست و تحقیقات بسیار زیادی در زمینه فناوری‌های پیشرفته نظیر MIT در این ایالت انجام می‌گیرد.لوی خاطرنشان می‌کند: اگرچه رونالد آرکین یکی از طراحان روبات از موسسه فناوری جورجیا در آتلانتا معتقد است تا سال 2050، ازدواج انسان با روبات به صورت قانونی در نخواهد آمد، اما باید بگویم هرچیزی امکان‌پذیر است و حتی اگر غیرقانونی هم باشد به این معنا نیست که انسان آن را امتحان نکند.
آرکین می‌گوید: انسان‌ها موجوداتی غیرقابل پیش‌بینی هستند و اگر از من بپرسید که آیا امکان دارد یک انسان خواستار ازدواج با یک روبات باشد، جواب من این است که هر چیزی امکان‌پذیر است.
لوی بر این باور است که ازدواج انسان و روبات یک مزیت مهم دارد؛ اینکه بسیاری از افراد که به دلیلی قادر به ازدواج با همنوع خود نیستند مثلا افرادی که به سختی ارتباط برقرار می‌کنند، بسیار خجالتی هستند، مشکلات روانی خاصی دارند، ظاهری بسیار زشت و یا شخصیت غیرقابل تحملی دارند می‌توانند این روش را امتحان کنند.
مسایل اخلاقی
آرکین خاطرنشان می‌کند: اگر ما انسان‌ها به روبات‌ها اجازه دهیم که به قسمتی از زندگی روزمره‌مان وارد شوند و با ما پیوند بخورند آن‌وقت چه بر سر ساختار زندگی اجتماعی‌مان می‌آید؟ روبات‌ها چگونه انسانیت و تمدن را متحول خواهند کرد؟ من پاسخی برای این سوالات ندارم و فقط فکر می‌کنم اینها موضوعاتی است که باید بیش‌تر در موردشان تحقیق و تفحص کنیم. برای پیوند انسان با روبات، چه از نظر حسی و چه از نظر روانشناسی، سوالات بسیاری وجود دارد.
اما آمیزش انسان و روبات در عین حال که باورکردنی نیست، سوالات اخلاقی زیادی هم ایجاد می‌کند.مشروعیت بخشیدن به آمیزش انسان و روبات، نظام اخلاقی جوامع را از این که هست، سست‌تر نخواهد کرد؟آرکین می‌پرسد: آیا صحیح است که یک روبات با شکل و شمایل کودک را در اختیار یک کودک‌آزار قرار دهیم؟
آیا این عمل قبح کودک‌آزاری را از بین نخواهد برد؟
از سوی دیگر برخی عقیده دارند استفاده از روبات در جوامع غربی که پایه‌های اخلاقی سست شده‌ای دارند ظهور و نمود ابتذال را در جامعه کاهش خواهد داد.لوی هم‌اکنون در حال نوشتن مقاله‌ای درباره اخلاق رابطه با روبات‌ها

نظرات شما ()

نویسنده: محمد شنبه 86 بهمن 13   ساعت 7:41 عصر

هارددرایوی که با اندازه‌ی ‌12 در ‌18 در ‌8/1 میلی‌متر به سختی به اندازه ناخن انگشت بوده و کوچک‌ترین درایو ‌SSD جهان محسوب می‌شود، از سوی اینتل طراحی شد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایسنا، هارد دیسک Z-P140 در ظرفیت‌های دو و چهار گیگابایتی ساخته شده اما در آینده تا ‌16 گیگابایت نیز توسعه خواهد یافت.
اینتل قصد دارد این تراشه‌ی جدید را در دستگاه‌های اینترنتی قابل حمل به کار ببرد که معمولا به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارند.
این هارد دریسک کوچک که از سرعت خواندن ‌40 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ‌30 مگابایت بر ثانیه برخوردار است در نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس وگاس به نمایش درخواهد آمد.

نظرات شما ()

نویسنده: محمد چهارشنبه 86 بهمن 10   ساعت 9:39 عصر

پنتاگون پیش بینی کرده است که از سال 2030 خودروهای هوشمندی که خود را بدون نیاز به راننده هدایت می کنند، جایگزین خودروهای فعلی می شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که پس از انجام سه سال آزمایش در یک پایگاه نظامی در کالیفرنیا خودروهای هوشمندی که خود را به تنهایی هدایت می کنند، ایجاد شدند.

در سال 2004 تنها یک خودروی آزمایشی هوشمند ساخته شد، اما در سال 2005 پنج خودروی هوشمند موفق شدند مسیر 200 کیلومتری را در جاده های بیابانی بدون نیاز به راننده طی کنند.
ماه گذشته نیز شش خودروی هوشمند موفق شدند بیش از 90 کیلومتر را در یک محیط مشابه ترافیک شهری سنگین با سرعت متوسط 50 کیلومتر بر ساعت طی کنند و به علائم راهنمایی رانندگی "ایست" احترام بگذارند و از پارک خارج شوند و یا خود را پارک کنند.
براساس گزارش نیویورک تایمز، مقامات پنتاگون اعلام کرده اند که آزمایش چهارم که قرار است در سال آینده انجام شود، می تواند به صورت یک مسابقه خودورهای هوشمند و در سرعت بسیار بالا برگزار شود.
در این آزمایش، خودروهای هوشمند که مجهز به حسگرهای مخصوصی هستند و می توانند به طور خودکار فاصله ایمن با وسایل نقلیه دیگر را حفظ می کنند، در جاده های آمریکا حرکت می کنند.
این خودروهای هوشمند می توانند درصورتی که راننده یک خودروی عادی از مسیر خارج شود، بوق بزند.
سباستین تراون، دانشمند دانشگاه استانفورد که در این پروژه برای پنتاگون کار می کند معتقد است که تا پنج سال آینده رایانه ها می توانند به تنهایی در ترافیک کند شهری حرکت کنند و به تنهایی خود را پارک کنند.
به گفته این دانشمند، این خودروها می توانند با سرعت 110 کیلومتر بر ساعت و با رعایت فاصله ایمن 5 متر با سایر خودروها حرکت کنند و این مسئله می تواند تا حد قابل ملاحظه ای در کاهش تصادفات رانندگی موثر باشد.
تراون در ادامه افزود: "رایانه ها، حسگرها، جستجوگرهای ماهواره ای و سایر تجهیزات الکترونیکی ظرف 20 سال آینده به خودروهای هوشمند امکان برقراری ارتباط با خود را می دهند، بطوریکه در حدود سال 2030 رایانه ها می توانند به راحتی انسان را در خیابانها هدایت کنند و به مقصد برسانند."
این درحالی است که به اعتقاد بسیاری از دانشمندان آمریکایی انتقال نقش رانندگان به خودروهای هوشمند زودتر از سال 2050 میسر نیست.



نظرات شما ()

   1   2      >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
داستان بازی devil may cry 4
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
185573 :مجموع بازدیدها
0 :بازدید امروز
1 :بازدید دیروز
پیوندهای روزانه
درباره خودم
اخبار روز دنیای بازیهای رایانه ای و فوتبال
مدیر وبلاگ : محمد[86]
نویسندگان وبلاگ :
عرفان 360[0]

یک عدد پسر شر که به غیر از دلقک بازی و بازیهای کامپیوتری و دیدن فیلم سلاخی و خنداندن دوستاش (مخصوصا در سر کلاس و...) کار دیگری بلد نیست
لوگوی خودم
اخبار روز دنیای بازیهای رایانه ای و فوتبال
لوگوی دوستان

صفحات اختصاصی
بایگانی نوشته ها
کدهای تقلب بازیهای pcو کنسول
بیوگرافی
اخبار بازیها
نقد و بررسی بازیها
اخبار فوتبال
عکسهای زیبا از بازیهای کامپیوتری
اخبار دنیای فناوری
عکسهای زیبا از فوتبالیستها
زمستان 1386
اشتراک